10 съвета за ефективни продажби
Продажбите са може би един от най-деликатните пазарни процеси. За да успее да убеди клиента да купи даден продукт или услуга, един търговец трябва да притежава редица умения и да знае кои от тях да приложи към всяка една ситуация. Няма точно определени правила за ефективни продажби, но има принципи, които, ако се спазват, увеличават шансовете за успех.
1. Не се придържайте към определен сценарий. Професионализмът и последователността на съобщението, което искате да предадете, са важни. Ако обаче то бъде поднесено монотонно и със заучени реплики, провалът ви е гарантиран. Успешните търговци провеждат разговор с клиента, намират общи интереси и колкото повече се „сближават“ с него, толкова по-голяма е вероятността за продажба.
2. Определете следващата стъпка. Всеки разговор трябва да приключи с действие. Подтикнете потенциалния клиент да направи нещо, което ще го накара да се ангажира с продукта и евентуално ще вземе решение за покупка.
3. Вършете административната работа в удобни часове. Справянето с документация и писането на отчети е важна част от продажбения процес. Не бива да приоритизирате обаче тази административна работа във времето, в което трябва да се фокусирате върху самите продажби. Вършете „офисните“ дейности в ранните часове или в края на деня.
4. Вдигнете телефона. Имейлите все още са най-предпочитаната форма на контакт, но не бива да пренебрегвате телефонните разговори, защото те са най-близо до личната комуникация.
5. Водете си записки. Колкото и да вярвате, че имате силна памет, не бихте запомнили потокът от информация, който получавате през целия ден.
6. Дръжте на думата си. Друг основен принцип, който отличава добрите търговци, е това, че те държат на думата си. Ако кажете, че ще изпратите допълнителна информация или че ще направите допълнително проучване по въпроса, направете го. Докажете на клиентите си, че могат да разчитат на вас.
7. Поставяйте си ежедневни постижими цели. Това ще ви помогне да поддържате своята мотивация и да се фокусирате върху работата си. Също така ще ви дава чувство на удовлетвореност в края на всеки работен ден.
8. Оставете егото си зад вратата. Търговците са с изключителен състезателен характер. От голямо значение за осъществяване на успешни и ефективни продажби е да сте смирени и да сте готови да се признаете успеха на своите конкуренти.
9. Обръщайте се към всички. Когато се срещате с потенциални клиенти, опитайте се да определите целите и очакванията на всички в стаята, не само на хората, които смятате, че са „най-ценни“ за сделката.
10. Не се страхувайте да се оттеглите. Едно от ключовите качества за успех е да можете да определите кога е време да се оттеглите, за да се фокусирате върху други, по-ползотворни възможности.
Някои търговци често се срещат с неодобрението на хората. Ако успеете да се отличите от тълпата обаче и прилагате ефективни умения в продажбения процес, то тогава може да очаквате успех.
Източник: http://www.salesandmarketing.com/content/10-tips-honor-national-salesperson-day